Gang i værkstedet/garagen

• Henrik Frandsen
  • Emne forfatter
6 måneder 2 uger siden #197 af Henrik Frandsen
Gang i værkstedet/garagen blev oprettet af Henrik Frandsen
Er der nogen der har nogle projekter / vedligehold som i gerne vil vise her på siden? 

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
6 måneder 2 uger siden #198 af Sievuun
Besvaret af Sievuun på emne Gang i værkstedet/garagen
Jo der er stadig gang i værkstedet. Har blandt andet lavet et par rustfrie topmøtrikker til MZ kronrør.

Er til den MZ jeg begyndte på for et par år siden, en "conceptbike" Mer Zink.
Det er meningen den skal så vidt muligt være i ren metal ikke nogen som helst lak eller farve, alt galvaniseret metalliseret eller i rå aluminium titanium eller rustfri stål.
Har lavet første side af et par topbolte til forgaflen, sekskanten er lavet så mangler der bare at få lavet gevind og så er de klar.

Følgende bruger(e) sagde tak: Henrik Frandsen

Mere
5 måneder 4 uger siden #201 af Sievuun
Har også fået lavet ny bagsvingeraksel og lejerør i rustfri stål.

Og instrumentholdere i rustfri. Sidevinklen på de gamle er til styrkåbe som jeg ikke har på.

Alle de store ting er lavet, stel tank skærme svinger osv. men der er stadig masser af smådele der skal laves.

Mere
5 måneder 4 uger siden #202 af Sievuun
Har lavet et par sæt af de nederste fjederinddækninger til støddæmperne i rustfri. Havde nogle rør liggende i passende størrelse, fræste et par rondeller og så lidt svejsning slibning og polering.
TADA:

Til de øverste har jeg endda et par titaniumrør liggende, det er en af de næste punkter på programmet. 

Mere
5 måneder 3 uger siden - 5 måneder 3 uger siden #205 af Sievuun
Har også lavet et par af de nederste rustfri fjederafdækninger til bimmerne.
De er lidt kortere end til spjætterne. De originale Hagon var lidt hullet efter helårskørsel med dansk vintersalt. Her de gode.

Var ude at lege lidt i det fine vejr men vi har ikke fået ret meget sne her på Midtals. Måtte ud på de helt små veje før det var gennemgående hvidt, de store veje er kedeligt sorte.
Fandt et pænt sted at tage billeder af trehjulede og firbenede hestekræfter.

Så må jeg i gang i værkstedet om lidt når jeg nu har været ude at lege.
Mojn
Poul
Bilag:
Sidste redigering: 5 måneder 3 uger siden ved Sievuun. Begrundelse: Manglede ordet sne, meget vigtigt!

Mere
5 måneder 3 uger siden #207 af Sievuun
Har fået lavet nogle flere federindkapslinger så vi har til de fleste af vores bimmere.

Og har også lavet "motorsko" i rustfri til MZ ETZ250.

Der er stadig masser af småting der kan forbedres, kun fantasien sætter grænser.
Mojn
Poul

Tid til at oprette siden: 0.363 sekunder