Hvad laver vi om vinteren.

Mere
3 måneder 2 uger siden - 3 måneder 2 uger siden #212 af knud
Hvad laver vi om vinteren. blev oprettet af knud
Her kommer lige en PDF Opdatering af canbus.pdf fil om hvad Knud Har lavet her på det sidste, håber ikke den er for  stor til at hente ned.

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

Hilsen Knud Oluf Petersen
Sidste redigering: 3 måneder 2 uger siden ved knud.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Mere
3 måneder 1 uge siden #213 af Sievuun
Besvaret af Sievuun på emne Hvad laver vi om vinteren.
Lige om lidt skal jeg også i gang med lidt elarbejde. Til tøndeslagning  ved Kajs's MC virkede elstart kun nogen gange, andre gange skulle man lige skubbe til ledningsbundt under tank. Går ud fra det er et spadestik der er lidt løst og der da heldigvis tale om min gamle RS fra længe før canbus var opfundet.
Har et par unge mekanikere i værkstedet at holde øje med. Den ene af børnebørnene har spurgt om han og en kammerat måtte bruge uge 7 hvor de begge to har fri fra skole på at skille kammeratens fars motorcykel ad, det måtte de da godt. Det er noget af en opgave, en Suzuki GS fra 81 der stået uden for i flere år. Motoren drejer pænt rundt men så er det vist sagt. 

vaske rense pudse

indsugningsgummi opløste sig i flere dele.

Hmm hvordan lyder sådan en potte.

Mere
3 måneder 1 uge siden #214 af Sievuun
Besvaret af Sievuun på emne Hvad laver vi om vinteren.
Pillede tanken af RS'eren i jagt på løse spadestik. Fandt ingen løse spadestik men mon ikke den her detalje med grøn kobber kan være forklaringen . Den bliver ihverfald snittet op og renoveret lidt.

Vindskærmen på sidevognen vile ikke holde sig åben længere fordi trykket var gået af gasdæmperne der skulle holde den.  Blandt diverse traktorreservedele fandt  jeg  en  der var et par cm længere men kunne lige præcis være i kassen og den er endda kraftigere så nu kan den nøjes med en enkelt fjeder og åbner lidt højere op.

Ungdommen ligger stadig og sover, var det så hårdt at slå på tønde i går?

Mere
3 måneder 1 uge siden - 3 måneder 1 uge siden #215 af Poul Petersen
Men det er lidt lige som den irrede ledning ved siden af bandagen. Jeg er med i Dansk BSA klub. Vi var i Wismar sidste år og en punkterede med sin Golden Flash. Vidunder-platze-midlet i spraydåsen var ikke nok til reparation. Da vi fik slangen ud, var den med vist 18 lapper.

Sidste redigering: 3 måneder 1 uge siden ved Poul Petersen.

Mere
3 måneder 1 uge siden - 3 måneder 1 uge siden #216 af Poul L
Besvaret af Poul L på emne Hvad laver vi om vinteren.
Tjah - hvad laver vi om vinteren?

Inspireret af Poul Petersens lille historie om lapning af BSA fik jeg tanken, at vinterhalvåret også giver mulighed for refleksion.
Herunder, hvad og hvordan man kan blive klog af andres oplevelser.....et pænere ord end "skade" - for, måske skulle man have udskiftet slangen allerede, da man overvejede at påsætte lap nummer to eller måske skulle man have ledt efter den egentlige årsag til, at der opstod så mange huller i slangen

Men altså - jeg har brugt en del vintertimer på youtube.com. Herunder fik jeg øje på en video optaget af en aktiv motorcyklist, der på bl.a. ældre Moto Guzzi modeller kører omkring i Canadas enorme vidder og øde områder.
Fortællingen varer 10½ minut og skildrer bl.a., hvordan man kan eller ikke kan klare sig selv, når man er langt uden for rækkevidde af mobiltlf., vejhjælp og hvordan et godt kammeratskab er guld.

Og samtidig bliver man delagtiggjort i en stærk køreoplevelse, her på en gammel encylindret Moto Guzzi, men det kunne lige så godt have været en 4 cyl. vandkølet BMW eller anden mc.

Klik på linket, hvis vi skal dele oplevelsen

vh

Poul Lervad
Sidste redigering: 3 måneder 1 uge siden ved Poul L.

Tid til at oprette siden: 0.492 sekunder