Digitalur K100/1100 BMW reparation

Mere
1 år 2 uger siden - 1 år 2 uger siden #85 af Sievuun
Har døjet med ustabilt ur på min K110RS og det hjalp ikke at tage uret fra den K100 jeg havde stående, det var lige så slemt. Nogen gange mangler der pixels så der kun er halve tal, andre gange for mange pixel f.eks kl 14.88 eller to tretaller hvor armene vender mod hinanden. Eller også går det bare ud og starter 5 min senere med 0.00. Man kan ikke bare bestille et nyt, det er en af de dele der er udgået af BMW’s program for tiden. Læste så på et tysk forum om et reparationssæt og fik bestilt 2 sæt hjem. Det var ganske let.

Reparationssæt og ur.

Printplade klikkes fri, den sidder med klikpinde der er ikke brug for værktøj.

Problemet skulle mest være de 2 gummistrimler der her kan ses, de er blevet gamle og stive, de er strømledende men kun de første 25-30år så driller de.

Efter at have fjernet gummikontaktstrimlerne skubbes det gamle display ud og så sætter man det nye ind og 2 nye kontaktstrimler.Klikker printpladen på igen og vupti så har man pæne tal igen.

Og det tager ikke engang lang tid, kan se på fotoinfo der er 17 minutter fra første billede til testbillede. Og der er gået en del af tiden med at tage billeder undervejs.
Mojn
Poul
Sidste redigering: 1 år 2 uger siden ved Sievuun. Begrundelse: flyt tekst

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.510 sekunder