Turberetninger - Ture - Gps - Arrangementer

Tur til Tyskland.

Mere
5 måneder 3 uger siden - 5 måneder 3 uger siden #209 af Chr. Franke
Tur til Tyskland. blev oprettet af Chr. Franke
Mojn alle.
Efter al den fede julemad ville det gøre godt med ganske almindelig mad igen. Det udløste så en tur syd på ned i bjergene. Da jeg har al tid i verden valgte jeg at køre til Hüttener Berge. Dette er ikke kun en benzinstation med restaurant, men et stort bakkeområde lige syd for Schleswig.
Jeg startede i Guderup ved 12 tiden. Af hovedvejen til Kruså og forbi Flensborg. Drejer af efter Schleswig og forbi Selk og Kongehøjen. Ja, det dufter af 1864 hele vejen.
Har fundet en smutvej ind på Hüttener Gerge Ost forbi nogle skilte med rød skrift. Forstår ikke hvad der står, det er jo på tysk. Lidt forbudt rundt til venstre og hen for at få tanket. Snupper en pistol og trykker på aftrækkeren. 2.11 Teuros, nå men hvad. Op til kanten og afsted til restauranten og op til æ Karry Wurst. Den er nok den dyreste Wurst i Nordtyskland. 12.48 Teuros. Og slet ikke den bedste.
Havde fået en sns fra Willhelmsen i Oeverse at der var kommet en pakke, så måtte der ind. Norbert stod parat. En kop kaffe og afsted igen. Retningen var lagt mod Louwis. Der gik jeg rundt og kikkede lidt og så var det om at komme hjem over. Kom til at købe en Calvados i forretningen ved siden af.
Skulle jo til at komme hjem hvis det skulle nåes inden spisetid. Det nåede jeg. Da jeg kom rund om hjørnet på vejen stod der en gul K750 uden for huset. Tja, Poul var på besøg. Det bragte lykke da Calvadossen kom på bordet.
Sådan kan en dag gå når trængslen til god mad driver en ud på landevejen.
Slikkede på forgaflen og det smagte af salt, så den står på vask af cykel i morgen. Ses derude og kør forsigtigt.
Sidste redigering: 5 måneder 3 uger siden ved Chr. Franke.

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.837 sekunder