Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Secret Key Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE: Interesse for Scottoiler.

Interesse for Scottoiler. 14 Jun 2018 23:05 #187

Jeg fik en mail med spørgsmål til den vakuumstyrede Scottoiler.
Jeg svarede således med det kendskab, jeg har til min egen Scottoiler.
Som jeg kender det, er vakuum kun til at
åbne for sluserne med (on - off). Man bruger det
undertryk, der er mellem indsugnings-ventil og gasspjæld.
Der skal bores et lille bille hul og en lille bitte studs sætts i.
Det hele er med i sættet (inkl. en flaske "Scottolie").
Man justerer så mængden ved at dreje topdækslet. Der er
en angivelse, der viser + og - og det hentyder til relativ oliemængde.
Det er noget med et antal minutter mellem hver dråbe.
Jeg satte min i mellemposition og justerede som
nu kilometrene gik. Jeg har gammel englænder, hvor der
ikke er plads til O-ringskæde. Man holder så styr på mængden her
ved at tage samleleddet ud og se på pindene, om de nu også
er lidt olie på og omvendt følge med i, at det ikke sviner.
Vedr. O-rings kæderne skal man blot se efter, om der er olie på
kædehjulenes tænder.
Der skrues lidt ned for olien i varmt vejr og vice versa.
Der skrues lidt op når der større regnmængder.
Se vedhæftede billeder: Oileren hænger inden i BSA-ens
værktøjskasse (der er fyldt op med alt muligt). Det næste
billede viser vakuumstudsen.
Hilsen Poul

Bilag:

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Interesse for Scottoiler. 15 Jun 2018 21:48 #188

  • Knud Oluf Petersen
  • Online
  • Indlæg: 36
Hej med jer :P . Nu skal i lige klappe hesten, det er muligt at man får den til at virke på en mc som Leif's, men hvis i har målt vakummet på moderne MC med indsprøjtning vi i se at der er stor forskel da man ikke har brug for at "klemme den af i samme grad som en med karburator da man jo bare elektronisk stopper totalt for brændstof tilførsel ud fra stillingen på det potmeter der sidder af indsugningsrøret, specielt de nye som ikke engang har en mekanisk forbindelse til gashåntaget. På en gammel karburator motor der det jo vigtigt med et vakuum for at kunne skabe et trykfald gennem karburatoren for at kunne "presse" noget brændstof op gennem dyserne og ind i indsugnings rørene. På en moderne indsprøtnings motor gælder det om at have så lavt et vakuum som muligt da det jo gælder om at presse så meget luft ind motoren som muligt (= med mere hester).
Virkemoden er også meget anderledes på den elektriske Scotooiler, som tage hensyn til de reelle kørselbetingelser, regulerer efter acceleration og deacceleration. Vakum modellen regulerer kun ud fra vakuum som man har mest af når man kører ned ad bakke med lukket gas hen mod en lyskurve. eller sagt omvendt jo mere belastning jo mindre smøring :ohmy: En anden til ved den elektriske er at man nemt kan give ekxtra smøring når man render ind i en regnbyge, og monteringen er også nemmere da man ikke skal tage højde for "faldhøjde" fra beholder til udløb.
MVH Knud

Venligst Log på for at deltage i samtalen

Knud Oluf Petersen

Interesse for Scottoiler. 19 Jun 2018 17:47 #190

  • Jørn Peter Branderup
  • Online
  • Indlæg: 10
Jeg har en Suzuki V-Strom dl650 med indsprøjtning. Min scottoiler står konstant på plenti ca. 6-8 stykker. Det giver så lidt rigeligt, men det synes jeg er OK da det er nemt at tørre af med en klud.
Mvh: Jønne Branderup

Venligst Log på for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1
  • Ikke tilladt: at oprette nyt emne.
  • Ikke tilladt: at svare.
  • Ikke tilladt: at tilføje vedhæftede filer.
  • Ikke tilladt: at redigere din besked.